Szoftver: Minden 7-re 1 játék - Tir-na-Nog

4 csillagos Cikk értékelése: 4,50 (6 szavazatból)

(A képre kattintva ki is próbálhatod egy java emulátorban!)

Kiadás: Gargoyle Games, 1985
Besorolás: grafikus szerepjáték
Géptípus: ZX Spectrum 48K
Speccyalista Toplista: 37.
Eredeti ár: 9,95 GBP átszámítva akkori árfolyamon 639 Ft
(mai árszinthez viszonyítva 11 703 Ft lenne)

Aki a SPV -n nevelkedett azoknak az ilyen stílusú játékok nem ismeretlenek.
Szerencsére akkoriban még ezek voltak elterjedve, nem a mai "menj és ölj meg mindenkit agyatlanul". Ha valaki a Tir-Na-Nog, Dun-Darach vagy Marsport játékot minden segítség nélkül szeretné végig játszani, az pár hónapi (évi?) hidegélelmet készítsen a hűtőbe, a logikát felejtse el, és készüljön fel mindenféle pihent agyat (vagy inkább bomlott elmét) kívánó rejtvényekre. Mind a 3 játék a Gargoyle Games kiadványa, és a kezelése, valamint a feladványok is nagyon hasonlóak.

Tir-na-Nog

Egy kelta hőssel kell megszerezni az istenektől a nyelvet, amely feladat természetesen nem egyszerű. A játékban kb. 50 különböző tárgy van, amelyeket fel kell használni a zárt ajtók kinyitására, fegyverként, vagy valamelyik helyszínen található csapda ellen. A munkánkat akadályozza:
Sidhe bátyó: Állandóan mászkál, legfőbb célja, hogy Cuchulainnt megfogja, 2 fegyvernek használható tárggyal megsemmisíthető ideiglenesen
Növények: Ha keresztbe vannak az úton akkor nem tudunk arra menni, meg kell várni amíg felegyenesedik. Ha nekimegyünk és van nálunk tárgy, akkor csak kiesik a kezünkből, ha nincs, akkor viszont a start helyre kerülünk, ami akár fél órás sétát is jelenthet
Csapdák: különböző szobákban csak valamilyen tárgy birtokában mozoghatunk, ha nincs nálunk, akkor a start helyre kerülünk vissza.

A 3 játék az Arcade/Adventure vonalat képviseli, bár a Dun Darachban elég kevés (semmi) az ügyességi rész. A logika (utólag) nagyon zseniális, de ha valaki egyedül szeretné végig játszani a játékokat, akkor egy idő után próbálkozással fog haladni. Főleg képi asszociáció, és nagyon mély angol nyelvtudás kell a megfejtésekhez. Sokszor az adott tárgy sokadik jelentése a megfejtés, amit perfekt angol nélkül nem is ismerünk. A mai játékokból pont ebben a játékokban meglévő ötlet hiányzik. Természetesen 48k-ból nem lehet grafikai csodákat kihozni, főleg ha a játék is ilyen bonyolult. Ennek ellenére nem gépelni kell, hanem mi irányítjuk a hősöket. És ha sikerül rájönni egy-egy feladat megoldására az nagy élmény. A 3 játékban kb. 100 rejtvény/feladat van. Tulajdonképp e játékok folytatása a Heavy on The Magick!, ami az előző ajánlat volt.

Értékelés:
Ötlet:
Grafika:
Hang:
Kezelhetőség:
Nehézség:
Időtállóság:

Visszalépés az előző oldalra