Szoftver: Minden 7-re 1 játék - Ghost Castles

4 csillagos Cikk értékelése: 4,00 (8 szavazatból)

(A képre kattintva ki is próbálhatod egy java emulátorban!)

Kiadás: Weird Science Software, 2005
Besorolás: point and catch ügyességi játék
Géptípus: ZX Spectrum 48/128K
Speccyalista Toplista: 84.
Eredeti ár: ingyenes
(mai árszinthez viszonyítva 0 Ft lenne)

Ilyen sem volt még, hogy egy vadonat új programot tárjak a nagyérdemű elé - különösen nem "soron kívül" -, de már csak az a tény, hogy igényes, új játék jelenik meg hőn szeretet oldtimerünkre is elég indok lenne. Hát még az, hogy "köreinkhez" közel álló személy a büszke szülő.
Akik valamelyik emulátor segítségével szeretnék kipróbálni, jó ha tudják, hogy nagy eséllyel ez csak akkor fog sikerülni nekik, ha kikapcsolják a gyorstöltő funkciót, lévén a játék saját loadere nem kompatibilis ezekkel.

A Szellemkastélyok egy régi játékstílus, a point and shoot - a first person shooter elődjének - továbbgondolása. Feladatunk, hogy a hátterek elontott oszlopi közt lebegő rémalakokat a szellemkapdosó kezünk segítségével az előtérben heverő lúdvércgyűjtő ládába tuszkoljuk. Nem hangzik túlzottan bonyolultnak.

Természetesen itt következik az a jól ismert "DE"! Tehát DE a szellemek ügyes népség! Gyorsak is, és ha hagyjuk őket szabadon kísérteni - mert mondjuk éppen azzal vagyunk elfoglalva, hogy egy haverjukat próbáljuk beládázni - akkor csökkentik a pontszámunkat és vele a képernyő alsó fertályán található bátorság-o-méterünkön ábrázolt merszünket. Természetesen ha a lélekjelenlétünk eléri a nullát, akkor véget ér a móka. Hogy izgalmasabb legyen a dolog, egyrészt játszhatunk rögvest ketten, együttműködve, közös pontszámbázisra, de saját bátorságmérővel. Sőt! Partnerünk lehet maga a gép is! Pont a két játékos üzemmód az, ahol jól jönne, ha eltérő színű lenne a két mancs, mert amikor ugyanarra a szellemre mozdulnak rá a játékosok, hajlamos az ember belezavarodni. Azt sem árt tudnunk, hogy a szellemcsapda csak akkor ejti rabul a lidérceket, ha - jobbára, mert nekem néha alulról is sikerült - felülről tüfködjük bele őket. Érdemes a néha-néha felbukkanó, apró, bonus objektumokra is odafigyelni és elkapni őket!

Tulajdonképpen a játék nem lenne nehéz és megint jön ide az a bizonyos DE! Egy bizonyos pont után jön egy olyan csavar amit egyrészt nem szeretnék leleplezni - mindenki tapasztalja ki maga -, másrészt engem totálisan elkaszált szellemgyüjtögetői munkásságomban! Sőt! Kicsit le is lombozott, mert nem igazán érzem fair-nek.

Feladat: szellemeket a ládába tessékelni.

Tipp: lévén a mutató analóg módon gyorsul minél többet mozgatjuk, célszerű az üresjárati részeknél is "csóválni" azt, hogy ne veszítsük el a tempót.

Értékelés:
Ötlet:
Grafika:
Hang:
Kezelhetőség:
Nehézség:
Időtállóság:

Visszalépés az előző oldalra