Szoftver: Minden 7-re 1 játék - Chequered Flag

5 csillagos Cikk értékelése: 5,00 (1 szavazatból)

(A képre kattintva ki is próbálhatod egy java emulátorban!)

Kiadás: Sinclair Research Ltd, 1983
Besorolás: autóverseny
Géptípus: ZX Spectrum 48K
Speccyalista Toplista: 173.
Eredeti ár: 6,95 GBP átszámítva akkori árfolyamon 446 Ft
(mai árszinthez viszonyítva 10 011 Ft lenne)

<<< A FanZiX 1/0 számában a(z) 47. oldalon bővebben olvashatsz erről a játékról. >>>

10 híres versenypályán küzdhetsz egy igazi Forma 1-es autó volánja mögött ülve. Megválaszthatod, hogy hány kört szeretnél menni, valamint három pontosan programozott, az eredeti Formula 1-es autókhoz közelítő tulajdonságokkal bíró autó közül választhatsz. Jó kilátásod nyílik a külvilágra és a folyamatosan változó műszerekre a műszerfalon. Menet közben különböző dolgokat láthatsz a kígyózó út mellett elsuhanni: fákat, mérföldköveket, sziklákat, figyelmeztető nyilakat...

Az út emelkedhet, süllyedhet. Szem előtt kell tartanod a maximális teljesítményt és elkerülni a túlmelegedést és megcsúszásokat. Maximális teljesítmény eléréséhez változtatnod kell a váltófokozaton és a fordulatszámot optimális szinten kell tartanod. Ha túl hirtelen kanyarodsz, akkor az autód könnyen kicsúszhat. Ne aggódj, ha elsőre nehéznek tűnik, akkor válaszd a McFaster-t, ez egy automataváltós versenyautó kisebb teljesítménnyel, mint a másik kettő. A műszerfalon láthatsz egy analóg sebességmérőt (SPEED), fordulatszámmérőt (REVS), üzemanyag (FUEL) és hőmérséklet mérőt (TEMP), sebességváltókart (GEARS) és kijelzőt a köridődről (TIME) és az aktuális kör számáról (LAPS). Az autóversenyzés nehéz munka, ahhoz, hogy az autót a pályán tartsd, sőt minél jobb teljesítményt érj el vele, el kell kerülnöd különböző veszélyes dolgokat. Az olaj és vízfolt drasztikusan csökkenti a tapadást és csúszást indukál. Az üveg tönkreteheti a gumit, ami miatt később ki kell állnod a bokszba. Az útról lefutva az autó teljesítménye és ez által sebessége csökken, az út egyenetlenné válik, ez hosszútávon a kocsi töréséhez vezet. Túlmelegedés esetén a motor felrobbanhat, de a bokszban való megállással a hőmérsékletet gyorsan lehet csökkenteni. Hosszú verseny esetén ügyelned kell az üzemanyagszintre is, alacsony szint előfordulásakor szintén a bokszba való kiállás segíthet, ilyenkor az autód automatikusan meg lesz tankolva. A bokszot a célegyenes után láthatod (vonalazott rész a pálya mellett), a kiállást az út szélére való kihúzódással (nem lefutással) és teljes megállással lehet kezdeményezni.

A választható autók különböző tulajdonságokkal rendelkeznek, a Ferreti Turbo 640 lóerős, maximális fordulatszáma 8000-10000 közötti, nagyon jól gyorsul, de nehezen kezelhető, csak tapasztalt versenyzőknek ajánlott. A Psion Pegasus gyengébb teljesítményű, de könnyebben vezethető és áramvonalasabb. A McFaster Special a leggyengébb teljesítményű, leglassabb, de kezdőknek mégis ez ajánlott az automata váltója miatt.

Tipp: Billentyűzet: 4-0 - gyorsítás, Y-P - lassítás, M és N ? váltás fel és le,
A és S, D és F- gyors és lassú kanyarodás balra, jobbra

Értékelés:

1983-ban, mikor még sok játék lassú, BASIC-ben vezérelt grafikával jelent meg, váratlan és merész vállalkozás egy Forma 1-es szimulátort megírni, ami valóban szimulál és nem arcade stílusú, könnyed kocsikázást kínál, ráadásul valós versenypályákon, elferdített nevű, de fizikájukban valamelyest reális versenyautókkal. Remek ötlet a nehézségi szint megoldása különböző tulajdonságú autókkal és a változatos versenypályákkal. Az egyik kedvenc kazettaborítóm, mindenre kiterjedő, precíz ismertetővel, átlagos betöltőkép, remek menü, bemutató mód információs résszel megspékelve, szóval bőven átlagon felüli a körítés.

Ötlet:
Grafika:
Hang:
Kezelhetőség:
Nehézség:
Időtállóság:

Visszalépés az előző oldalra