Szoftver: Minden 7-re 1 játék - Box Reloaded

5 csillagos Cikk értékelése: 5,00 (2 szavazatból)

(A képre kattintva ki is próbálhatod egy java emulátorban!)

Kiadás: Beyker Soft, 2010
Besorolás: logikai, ládatologatós
Géptípus: ZX Spectrum 48K
Speccyalista Toplista: 94.
Eredeti ár: ingyenes
(mai árszinthez viszonyítva 0 Ft lenne)

<<< A FanZiX 2014/6 számában a(z) 70. oldalon bővebben olvashatsz erről a játékról. >>>

2006-ban a Bytemaniacos 2006 BASIC Contest-en "Pure" kategóriában (tiltott a betöltőképernyő, UDG, ROM hívások, POKE, PEEK és RANDOMIZE használata) a Beyker Soft nevű spanyol csapat nyert a Box című játékkal. Négy évvel később elkészítették a játék főleg grafikailag, de minden más szempontból is feltuningolt változatát, a Box Reloaded-et.

Feladatunk egy speciális felépítésű raktár irányító-központjának beindítása a feladattal megbízott raktárossal, Pancho Tuercas-szal. A feladat végrehajtásához a raktár összes helyiségében össze kell szednünk az elszórt tárgyakat (díszgömb, sonka, bogár, virág, kutya...), ilyenkor a raktárból nyíló mindkét ajtó kinyílik, melyeken át távozhatunk szabad út esetén. A tárgyak összeszedését nehezítik a szobákban lévő elmozdíthatatlan falak, oszlopok, valamint különböző színű ládák. A ládákat el lehet tüntetni, mégpedig két láda egymás mellé tolásával. Ha két átlósan egymás mellett lévő láda közé betolunk egy harmadikat (tehát L-alakba helyezzük), akkor az esetek többségében eltűnik mindhárom láda. Összesen 45 termet kell rendberaknunk célunk eléréséhez, melyek kiindulópontja egy 90 fokkal elfordított piramis csúcsa. Ha valamit helyrehozhatatlanul elbaltázunk, akkor van lehetőség a pálya újrakezdésére három alkalommal, a negyedik próbálkozás eredménye: GAME OVER.

A feladat teljesítése közben érhetnek meglepetések:

  • kezdetnek mindjárt itt a ládák eltűnése, csak kötözködésként: miért nem tűnnek el az eleve egymás mellett elhelyezkedő dobozok?

  • az ajtót, amin átléptünk a következő szobába, ne keressük, ugyanis használat után eltűnik (!?)

  • miután elérjük az irányító-központot (az oldalára fordított piramis alja), visszakerülünk valahogy a "csúcsra"

  • ha visszakerülünk egy előzőleg már "rendbetett" szobába, megtudjuk mit gondolhatott Sziszifusz egykoron, ugyanis minden alkalommal visszaáll az eredeti rendezetlenség...

  • a piramis-szerű szobaelrendezés miatt ne 45 teremnyi munkára rendezkedjünk be, mivel kilenc alkalommal kell eljutnunk az irányító-központba, így 9x9=81 szoba vár ránk, az 1A jelzésűt pl. 9-szer kell letudni a sikerig

  • a ládákat csak tolni tudjuk (egyszerre szigorúan csak egyet), húzni nem


A betöltőképernyő, a grafika és az animáció hibátlan. Induláskor dallamos muzsikát hallunk, szépek lettek a játék közbeni hangeffektek (többségük csak 128K alatt hallható). Az irányítás: a ZX-szabvány QAOP, de meg is változtathatjuk. A ládák tologatása nagyon jól el van találva, véletlenül nekiszaladva nem lehet eltolni, direkt neki kell feszülni és úgy taszítani a dobozokat, a célnál való megállás sem okozhat gondot. Kiváló logikai játék, gyarapítva az utóbbi hónapok, évek remek spanyol játék-termését.

Értékelés:
Ötlet:
Grafika:
Hang:
Kezelhetőség:
Nehézség:
Időtállóság:

Visszalépés az előző oldalra