Szoftver: Minden 7-re 1 játék - Oddi the Viking

4 csillagos Cikk értékelése: 4,84 (19 szavazatból)

(A képre kattintva ki is próbálhatod egy java emulátorban!)

Kiadás: Digital Brains, 2010
Besorolás: rejtvény
Géptípus: ZX Spectrum 48/128K
Speccyalista Toplista: Még nem került fel a listára.
Eredeti ár: ingyenes
(mai árszinthez viszonyítva 0 Ft lenne)

Digital Brains spanyol csapat 2010-es fejlesztése.
Izometrikus 3D, szobáról-szobára mászkálós rejtvényfejtős, okosságos. A reflexekre nem lesz szükségünk, ennél fogva tűz gombra sem, csak a négy égtáj felé navigáló billentyűkre.

Hősünk, Oddi, a viking egy negyven szobás szellemkastélyból próbál kimenekülni. A szobákat kőlapok osztják mezőkre, és vannak kordon szerű alacsony falak, melyeket átlépni nem lehet, csak kikerülni. Minden szobát egy csontváz őriz. Semmilyen akciót nem követhetünk el ellene, mindössze menekülhetünk. Sajnos azt sem túl hatékonyan, mert míg Oddi egyet lép, addig a csontváz kettő járólapon is átkel. Ráadásul vannak a szobákban akna szerű lapok, amelyekre rálépve rövid úton Oddi Odin mellé érkezik Valhallába.

Egyetlen esélyünk, ha kijátszuk ellene az intelligenciája hiányát. A csontváz mindig a legrövidebb úton akar elkapni, nem képes hátrálni egy lépést sem. Ha sarokba szorul, inkább dühösen helyben topog és próbálja áttörni a falat. Ezt az ostobaságát lehet egyedül kihasználni, hogy megcélozzuk a következő szobába vezető ajtót. Ha be tudjuk csalni egy három oldalról zárt, karámszerű képződménybe, szabadon grasszálhatunk a szobában.
Az óra nem ketyeg, ha beléptünk egy szobába nyugodtan kiszámolhatjuk a stratégiánkat, de ha már léptünk egyet valamerre - mégha helybetopira is sikerült - a csontváz kíméletlenül megteszi a két lépését irányunkba. Aztán vár udvariasan, míg Oddi ismét megmozdul. Vigyázni kell a gombkiosztással, ha nem egyértelmű számunkra, hogy a "fel" gombra északra, vagy keletre lép a figura, akkor oda a lépéselőny, és adott esetben a kijárat előtt gyaláz le a csontváz. Nekem a WFOJ kiosztás jön be, így nem lesz probléma az irányok felcserélésével. Persze joystickkal nem gond, azt nyugodtan el lehet fordítani az aszalon 45 fokkal.

A későbbiekben nehezedik a feladat, van ahol két csontváz fogad minket, de ha ezek összejönnek egy mezőre, mivel egy srófra jár az agyük tulajdonképpen egynek számítanak, mert egyszerre lépnek. Kapnak is rétest estére!
Előfordulnak zárt kapuk is, ezeket a padlón levő csatornafedélhez hasonló korongra lépve lehet kinyitni.

A játék nyitóképernyőjén enterre választhatunk nyelvet, bármi másra lépked a spanyol és az angol zászló közt. A menüben is ez érvényes, enter választ, a többi gomb lépked. Lehetőség van gombokkal, Kempston, Sinclair, kurzor joystickkal irányítani, illetve átdefiniálni az OPQA kiosztást.

A grafika szépen kidolgozott, a 128-as verzióban aláfestő zene szól. Klasszikus alapokhoz nyúló modern játék. Kicsit sokobanos, kicsit batmanes. Van pár dolog, amiben vitázniék a készítőkkel. Induláskor négy életünk van, ami eleinte gyorsan oda is lesz, ha nem gondoljuk alaposan végig a mozgásokat. Mivel egy szobát általában egyetlen helyes lépéskombinációbal lehet elhagyni, később már unalmas a kezdő szobákat sokadszorra legyűrni. Felesleges az életeket számolni, legyen minden szobához egy jelszó, hogy legközelebb innen lehessen folytatni! Negyven szobát egyhelyben ülve nehéz lesz végigvinni. Aztán mért pont egy rettegő, fegyvertelen viking mászkál a kastélyban? Ha meg már viking, akkor elő lehetett volna szedni a legendás, rejtélyes navigációs képességükre való utalást, hogy a fjordokból a nyílt vízre érjünk a hosszúhajóval, mielőtt lecsapnak Thor villámai.

Értékelés:
Ötlet:
Grafika:
Hang:
Kezelhetőség:
Nehézség:
Időtállóság:

Visszalépés az előző oldalra