Szoftver: Minden 7-re 1 játék - Flight Simulation

5 csillagos Cikk értékelése: 5,00 (5 szavazatból)

(A képre kattintva ki is próbálhatod egy java emulátorban!)

Kiadás: Sinclair Research Ltd, 1983
Besorolás: replülő szimulátor
Géptípus: ZX Spectrum 48K
Speccyalista Toplista: 250.
Eredeti ár: 7,95 GBP átszámítva akkori árfolyamon 510 Ft
(mai árszinthez viszonyítva 11 452 Ft lenne)

<<< A FanZiX 1/0 számában a(z) 57. oldalon bővebben olvashatsz erről a játékról. >>>

Az elmúlt évtizedben, a számítógépek növekvő teljesítményét kihasználva, a pilóták gyakorolhatták a "repülést" új repülőgépek széles skáláján, számítógép-vezérelt szimulátorokon. Még egy kicsi számítógép, mint a Sinclair ZX Spectrum is képes valós időben megjeleníteni a repülés közbeni alapvető paramétereket, a külvilágot, éreztetni a repülés dinamikáját... A program egy egymotoros túragép szimulációja... Az alapvető vezérlői egy repülőgépnek a botkormány, a fékszárny, a kormánylapát és a motor. A pilótafülke ablakán keresztül látható a horizont, a világos színű ég és a sötét színű föld, mindez 3D hatással. Lehet használni navigációs térképet is, ami mutatja a jelzőket, kifutópályát és segítséget nyújt a navigálásban. Betöltés után választhatsz, hogy mit is szeretnél gyakorolni: IN FLIGHT (repülést), FINAL APPROACH (leszállást), TAKE OFF (felszállást). Ezután döntened kell, hogy akarsz-e széleffektust (WIND EFFECTS). Ezután bent találod magad a pilótafülkében, a műszerfalon öt óra-szerű számlap van, sok mérőeszköz, figyelmeztető fény...

Az öt "óra" balról jobbra:
  • Műszeres leszállító rendszer (ILS)
  • Sebességmérő mutatója (10 csomóban, 1 csomó=1.85 km/h)
  • Irány-berendezés (RDF, a villogó pont a rádió-irányadó helyzete, a digitális kijelző azt mutatja, hogy pillanatnyilag milyen irányban haladsz, 0 - észak, 90 - kelet, 180 - dél, 270 - nyugat, ha a rádió-irányadó felé szeretnél repülni, akkor addig fordulj, míg a villogó kis kereszt 12 óra irányba nem kerül)
  • Magasságmérő (ALTIMETER, kismutató: 1000 láb, nagymutató 100 láb, 1 láb kb. 30cm)
  • Variométer (ROC, függőleges sebesség méréséhez, felfelé emelkedik, lefelé süllyed).

Az 'órák' alatt:
  • POWER : motorteljesítmény
  • FUEL : üzemanyagszint
  • BCN, RGE, BRG: az irányadó neve, távolsága és fokban megadott iránya
  • FLAPS: fékszárny helyzete
  • Futómű helyzete (up - behúzva, down - kiengedve)
  • Rádió-magasságmérő (Ra?, csak 1000 láb alatt működik).

Ha megnyomod az M gombot, a kijelző átvált egy navigációs térképre, mutatja a kifutópályák és egyéb dolgok pozícióját. Van két repülőtér, egy nagy nemzetközi, az úgynevezett fő 'MAIN' és egy kis helyi repülőtér 'CLUB' néven. A nagy repülőtérnek hosszú a kifutópályája, több mint egy mérföld hosszú, ezért könnyű leszállni egy kis repülőgéppel, a kis repülőtérnek viszont sokkal rövidebb a kifutópályája, így oda nehezebb letenni a gépet. A repülés legnehezebb része a megközelítés és a leszállás a repülőtéren. Kísérletezhetsz a vezérlőelemekkel változtatva a sebességet, magasságot és irányt, a lényeg, hogy megfelelő irányból és szögben közelítsd meg a kifutót. A sikeres leszállás végigvitele megköveteli a sok gyakorlást és a kellő tapasztalatot. Földetéréskor a motorerőt teljesen vissza kell venni, hogy a gép megálljon. A magassági kormány előre/hátra döntésével a süllyedést, emelkedést szabályozod, a csűrővel a dőlést valamelyik oldalra, az oldalkormánnyal pedig a fordulást. A választott rádió-irányadó mindig villog a térképen.

Feladat: Megtanulni repülőt vezetni.

Értékelés:

A Sinclair User 1984. januári számában egy cikk a Flight Simulationnal és szerzőjével foglalkozik, ahol Charles Davies azt mondja, hogy többek között Görögországból is kapott levelet a játék miatt, hogy egy repülésoktató szeretné használni taneszközként az iskolájában. Nos, tényleg nagyon realisztikus "játék". Igazából tényleg nem is játék, hanem oktatószoftver. És ez az egyetlen hiányossága.

Ötlet:
Grafika:
Hang:
Kezelhetőség:
Nehézség:
Időtállóság:

Visszalépés az előző oldalra