Szoftver: Minden 7-re 1 játék - Anarchy

4 csillagos Cikk értékelése: 4,20 (10 szavazatból)

(A képre kattintva ki is próbálhatod egy java emulátorban!)

Kiadás: Rack-It, 1987
Besorolás: akció, lövöldözős, logikai
Géptípus: ZX Spectrum 48K
Speccyalista Toplista: 119.
Eredeti ár: 2,99 GBP átszámítva akkori árfolyamon 229 Ft
(mai árszinthez viszonyítva 3 578 Ft lenne)

<<< A FanZiX 6/0 számában a(z) 6. oldalon bővebben olvashatsz erről a játékról. >>>

"A Sentinel 4 nevű bolygót lázadók lepik el, kézenfekvő tehát a feladat, el kell fojtani a lázadást. Ez nem lesz könnyű, de ha elpusztítjuk a fegyvereket, akkor kénytelenek lesznek lemondani a további lázadásról. Először is be kell hatolnunk a komplexumba, majd el kell pusztítanunk a négyzetes alakú fegyver-konténereket. Mind a 16 szinten 2 perc áll rendelkezésünkre a feladat teljesítéséhez. A lázadók a fegyverek őrzésére mutáns droidokat állítottak. Ezek kezdetben barátságosnak tűnnek, de egyre agresszívabbak lesznek. Szép kivitelezés, egyszerű megoldások." (Spectrum Világ 6. szám)

A játékot Dominic Robinson készítette, neki köszönhetjük pl. az Uridiumot és a Zynaps-ot is. Betöltés után szép zenét hallhatunk, majd a következőkből választhatunk:

  • 1-es gomb: 1 játékos mód

  • 2-es gomb: 2 játékos mód

  • 3-as gomb: definiálható irányítás

  • Tűz gomb: start

  • 0-s gomb: kurzor joystick és start


A játékteret felülnézetben láthatjuk, minden pálya egy képernyőnyi magas és kb. 2 képernyőnyi széles, helyzetünktől függően jobbra-balra mozog. A szintek jól átláthatóak,
egyszerű, de szép a grafika. A hangeffektek szintén jól sikerültek. Könnyen kezelhető, de rendkívül nehéz játék az Anarchy, csalás nélkül valószínűleg végigjátszhatatlan. Az ötlet egyszerű, de nagyszerű: lövöldözős játék egyszerű logikai kihívásokkal megspékelve.
Vannak ellenségeink és vannak kilövendő fegyver-konténerek. Az összes konténer elpusztítása után meg kell találnunk a pálya kijáratát, amit egy nem túl jól látható 'EXIT' felirat jelöl, erre csak rá kell állnunk, és teljesítettük a szintet. A felirat megkeresését nehezíti, hogy ilyenkor veszettül villog a kép, ráadásul nem tudunk lőni. A képernyőn még látható adatok (ezek informálnak ugyan, de sokszor zavaróak játék közben):

  • Életek száma: jobb felső sarokban, kezdetben 2 életünk van (pontosabban 3, mert van nulladik is)

  • Aktuális pálya száma: bal felső sarokban (1-16)

  • Hátralévő idő: bal alsó sarokban, az első pályán 2 perc, de a későbbiekben lesz több is, ha letelik, akkor egy életünk elvész. Pálya teljesítésekor a megmaradt időnknek megfelelően kapunk bonuszpontot.

  • Pontszám: jobb alsó sarokban.


Ellenségek: a találkozás velük végzetes, nem lőnek, csak bolyonganak és próbálnak nekünk jönni.

  • Droidok: egy jól irányzott lövéssel rövid időre harcképtelenné tehetjük őket, ilyenkor ápolást kapnak, megjelenik a helyükön egy vöröskeresztes láda, ilyenkor még arrébb is lökhetjük őket, ha rájuk lövünk. Kiismerhető a mozgásuk, nem túl gyorsak.

  • Tankok: (5. szinttől) a lövéseinkre immunisak, mindössze egy picit megtorpannak. Követnek minket, nehéz őket lerázni.



Konténerek: általános jellemzőjük, hogy nem lehet őket kilőni közvetlen közelről, csak legalább egy kockányi távolságból. Ez a tulajdonságuk komoly fejtörést okoz, mert találnunk kell egy logikus sorrendet az elpusztításukra. Típusok:

  • Normális konténerek: a háttértől és faltól eltérő színű négyzetek

  • Extra konténerek: gyakorlatilag semmi extra, csak több pontot ér a kilövésük, kinézetre valamiféle gúlának tűnnek (persze felülnézeti gúla)

  • Titkos konténerek: fekete négyzet fehér szegéllyel. Ha kilövünk egyet, akkor megjelenik helyette egy új valamelyik falban, esetlegesen utat nyitva számunkra az addig nem támadható többi konténer felé. Ezek a konténerek nem tartalmaznak fegyvert, így nem is kell mindet megsemmisíteni.


Feladat: Teljesíteni mind a 16 szintet, ami sokkal nehezebb, mint Sir Clive Sinclairt rábírni egy vadiúj mikrogép kifejlesztésére. Aki poke használata és visszatöltögetés nélkül végig tudja játszani az Anarchy-t, annak ősei között megtalálhatjuk Albert Einsteint és egy négylevelű lóherét is.

Tipp: Örökélet: 42886,201
Nem fogy az időnk: 34566,33
Életek száma: 42405,x (x az életek száma = 1-255)
Immunitás: 37166,201

Értékelés:
Ötlet:
Grafika:
Hang:
Kezelhetőség:
Nehézség:
Időtállóság:

Visszalépés az előző oldalra