Szoftver: Minden 7-re 1 játék - 3D Stock Car Championship

<font color=red>Nincs még értékelve a cikk</font> csillagos Cikk értékelése: 0 (0 szavazatból)

(A képre kattintva ki is próbálhatod egy java emulátorban!)

Kiadás: Firebird, 1988
Besorolás: szimulátor
Géptípus: ZX Spectrum 48K
Speccyalista Toplista: 132.
Eredeti ár: 1,99 GBP átszámítva akkori árfolyamon 178 Ft
(mai árszinthez viszonyítva 2 551 Ft lenne)

Én ezzel a játékkal kapcsolatban csak szélsőséges reakciókat tapasztaltam. Valaki vagy imádja, vagy egy játszhatatlan borzalomnak tartja. A maga idejében ez a pszeudo-, izometrikus 3D játék nem számított forradalminak, de az, hogy az aprócska, egyetlen karakternyi autók fázisait ilyen jól sikerült eltalálni, azt hosszasan méltatta a korabeli sajtó. Pont ez az a pont, ami a szélsőséges érzelmek egyik végletét kiváltja. Sokan utálják, hogy a járgányok olyan picik, mondván "nem is látom merre van az eleje".

Ami viszont megérdemli a fentebb már eldurrantott forradalmi jelzőt, az a játék fizikája. A sodródó, keresztbe álló autók és a tévedni - kicsúszni, eltévedni - is képes, valóban intelligensnek tekinthető AI vezette gépi ellenfelek olyan élvezetes játékmenet kölcsönöznek a programnak, hogy beleszeretni egy pillanat műve. A 24 versenyből álló bajnokságot megnyerni cseppet sem egyszerű. A kezdeti pályák nagyon könnyűek, az igazán élvezetesek a tizedik körül következnek, míg a huszadik környékén a kőkemény, bélcsavarodás szerűeken kell bizonyítanunk.

Ami viszont megérdemli a "A Sinclair ZX Spectrum történetének egyik legrosszabbja" kitüntető címet, az az irányítás! A járgánynak nyolc (!) előremeneti sebessége van, melyek között úgy kell kapcsolni, hogy a gyorsítás - tűz - gombbal valahogy úgy kattintunk, mint manapság az egér bal gombjával a dupla kattintás. Ennek eredménye az, hogy az autó gyakran az istennek sem azt csinálja, amit az ember akar. Ezen kívül az irányítás nem definiálható szabadon, hanem csak az előre definiált sémákból - és persze a szokásos joy vezérlők közül - választhatunk. Cserébe viszont lehetőség van többjátékos üzemmódra is. A megoldás a "röcögtetésben", azaz a tűzgomb ütemes püfölésében rejtőzik. Szörnyű, de meg lehet szokni. A hangokra ne is fecséreljünk szót!

Feladat: megnyerni a 24 versenyből álló bajnokságot.

Tipp: a Break+Symbol Shift-tel átugorható a kvalifikációs rész, míg a Break+9+0-val a következő pályára lehet ugrani.

Értékelés:
Ötlet:
Grafika:
Hang:
Kezelhetőség:
Nehézség:
Időtállóság:

Visszalépés az előző oldalra