Régi, 8 bites számítógépeken majdnem lehetetlen olyan sportprogramot találni, amelyben két, egymással küzdő ellenfél játéka élvezhető lenne, ha az egyik játékost vagy csapatot a CPU (gép) vezérli. Siralmasan, összehangolatlanul bóklászó játékosok, lehetelenül és tehetetlenül vagy épp ellenkezőleg, profi, verhetetlen szinten működő AI (mesterséges intelligencia) teszi tönkre a játékélményt.
ZX Spectrum-on a Xeno egy kivétel. Nem valós, hanem sci-fi sportmérkőzést valósít meg.
A játékosok egy-egy nagyméretű, UFO-szerű korongot irányítanak egy érdekes formájú pályán úgy, hogy a labdát beüssék az ellenfél kapujába, azaz GÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓL legyen. A két játékos felváltva üt. A szabály annyi, hogy nincs szabály. Lehet ütközni, a labda sehol nincs kint, így ami számít, az csak a gól.
A mérkőzés 4 negyedből áll és a győztes az, aki több gólt ér el. A korongok irányítás úgy történik, hogy azt a pontot kell kijelölni, amelyen szeretnénk, hogy áthaladjon. A sebessége attól függ, hogy milyen messzire van a kijelölt pozíciótól. A játéktér olyan nagy, hogy a labda mozgása során scrollozódik, de ez nem zavaró a játék hevében, mert nagyon gyors. A hangok, a közönség, a fényreklám nagyon jó körítést adnak.
A játék játszható 2 játékos üzemmódban vagy a gép ellen és minden pontosan beállítható, vagyis az irányítás, a negyedek hossza percben és a célzási idő másodpercben. |