Szoftver: Minden 7-re 1 játék - Heavy on the Magick | ||||||||||||||||
13 szavazatból)
( | ||||||||||||||||
(A képre kattintva ki is próbálhatod egy javascript emulátorban!) | ||||||||||||||||
| ||||||||||||||||
Életemben csak pár játék van, amivel ténylegesen talán sosem játszottam pár óránál többet, mégis a kedvenceim között szerepel. Ehhez nagyban hozzájárult, hogy talán-sose-volt ifjúságom első SpectrumVilág újságjában (a 21. számban) az erről szóló leírás annyira kerek, elmés és mókás volt, hogy akár novella-író pályázaton is komoly sikereket érhetett volna el. A játékban egy kezdő varázslót kell irányítanunk egy földalatti útvesztőben. Fura ármányok, és árnyas helyekről előugró furmányok nehezítik az életet. Cél természetesen a kijutás, mégpedig a Paradicsomba (vagy valami hasonló, általában elérhető cél :) A SpectrumVilágos játékleírások különc fogalomonként maradtak meg bennem. Különcöt írok, mert akkoriban, 1988-89 körül szokatlanul bensőséges hangvételű cikkecskék jelentek meg, olyan újfajta hangulattal ajándékozva meg az olvasót, amely egy nemzedéket biztos meghatározó módon gazdagított, legalább is lelkiekben. Természetesen nem azt gondolom, hogy egy HOTM leírás amolyan szamiszdatos rendszer-megdöntő-írás lett volna, de a rendszerváltás előtt egyszerűen nem voltak rendes embernek való, élvezetes írások. Az író urak vagy nem erőltették meg magukat, vagy nem engedték a hatalmasságok papírvégre jutni a ragyogó gondolatokat. Nos, az SpV alapvetően szakmai újságként mégis olvasó ízlést formált, emelt. Előfordult, hogy unalmas estéken egyszerűen csak lapozgattam az újságot, századszorra is elolvastam a cikkeket, a stílus miatt, a humor miatt. Bizonyos szempontból formabontóak voltak ott bent a szerkesztőségben, valami újat csiholtak a nagy éjszakában (ahol persze rajtuk kívül volt jónéhány csillag is), na de kezdünk nagyon eltérni a tárgytól. A HOTM egyik nagy dobása a kezelés volt. Ha majd körbenéztek a WOS-on, vagy megnézitek a honlapon a 21. SpV-ben a képeket, vagy éppen betöltiket a játékot, akkor láthatjátok a felső "eseménytér" alatti középső beviteli szövegmezőt. Igen-igen, angol nyelvű szöveges parancsokkal kellett irányítani a főhőst, "East", "West", stb. A játék többi szereplőjéhez is lehetett szólni, még a tárgyakhoz is. A válaszok többnyire segítették a játékost továbbjutni egy zárt ajtón, leküzdhetetlennek tűnő ellenfelen. Ámbátor utólag tűnt csak segítségnek, előtte inkább csak mélyebb kétségek közé taszította az embert a sok kétrételmű, rövid, elsőre semmitmondó szöveg. De aztán "némi aszociációs mámor" után az játékos valahogy kiizzadta a kulcslépést. Ha most e rövid kedvcsináló olvasásakor úgy is a Világhálón lógsz, akkor keresd fel a következő honlapot: deathball.net/notpron. Semmi köze nincs a HOTM-hez, csupán annyi, hogy mindkettő a vadászat izgalmát kelti föl az emberfiában - megtalálni a megoldást, még ha már a falat kaparjuk kínunkban... Amit a honlapon található játék ajánl, azt a HOTM 1986-ban 48 kilobyte-ba besűrítve megadta. Az SpV-s leírás egyik nagy nyitott kérdése a játék végére vonatkozott, lévén senki nem tudta, hogyan kell kijutni az útvesztőből, az egyik szobába meg nem lehetett bejutni. Mondanom se kell, hogy az SpV további számai tele voltak olyan olvasói visszajelzéssel, amik e kérdésre igyekeztek választ adni. Sajna egyiknek sem sikerült, ám a próbálkozásokkal egyesek odáig jutottak, hogy a kimentett játékállásban átírták a szobára vonatkozó koordináta értéket, miáltal sikerült bejutni abba az elzárt szobába. Sok köszönet nem lett belőle ... :) Amikor pedig a negyedszázadik SpV-vel lezárult a Spectrumos korszak, örökre elveszettnek hittem a választ, hiszen annyi energiám nem volt, hogy magam essek neki a labirintusnak - a középsuliban is mókás feladványok estek elém. De aztán felfedeztem a WOS-t, ahol tengernyi játék között megtalálhattam a HOTM-hez tartozó segédleteket (térképeket, leírásokat, csalásokat). Van kijárat, ez tuti. De mindenki keresse meg/ki magának, ahogy tetszik. Mind a hármat :) Ellenben érdemes még így a végén egy pillantást vetni a kézikönyvre, ami szintén megtalálható a WOS-on. Ebből az derül ki, hogy a HOTM egy több részes sorozat első hírnöke. A sorozatban kalandozhattunk volna az egész mesebeli szigeten, kastélyokat túrhattunk volna fel, királylányokat menthettünk volna meg, és az egyik játékban kimentett állás betölthető lett volna a másikba, a gyűjtött tárgyak, tapasztalati pontok is jöttek volna. Volna, ha lett volna folytatás. 1987-ben még felröppent egy hír a HOTM II. részéről, de aztán a tenger következő morajló hulláma elnyelte azt is, a 80-as évek régi-jó hangulatával egyetemben... | ||||||||||||||||
Feladat: kijutni az elvarázsolt útvesztőből. | ||||||||||||||||
Tipp: SpV21 es SpV22, valamint az Világhálón fellelhető források :), valamint angol nyelvismeret. | ||||||||||||||||
Értékelés: | ||||||||||||||||
| ||||||||||||||||
Publikálás a portálon: 2005-08-28 00:00:00 | ||||||||||||||||