Ez a játék beleillik a "dögunalmas" sorozatomba, vagyis ha végképp nincs mit csinálni, akkor sem szabad betölteni. Hogy miért is kerül mégis a heti ajánlóba? Mert van benne valami, ami érdekessé tette, de először a sztori.
Az "Elveszett dzsungel" légitársaság által indított 13-as őserdő-néző légiút során (eredeti szöveg, nem kitalált) a kisgép váratlanul viharba kerül és lezuhan. Sajnos rajtunk kívűl senki se éli túl a szerencsétlenséget és ránk se vár semmi bíztató. Amint megvirrad, egy folyó partján a lezuhant gép mellett ébredve a távolban gyűlekező repülő dinoszaurusz őslényeket pillantunk meg. Azonnal puskát ragadva felvesszük velük a harcot a túlélésért...
Röviden ennyi. Az őslények mozgása 3 dimenziós, vagyis térben, a messzeségben gyülekeznek és felénk repülnek, lelőni őket a fegyver különböző szögben történő állításával lehet. A kilőhető lőszer nincs korlátozva. A minket felfalni kívánó madarakat kicselezni csak a végső pillanatban félreugrással lehet, különben csőrükkel nagy sérülést okoznak és bizony a harmadik sérülés után elvérzünk.
No, tehát a 3D érthető, de mi a 4D? (A gyors válasz, mert 1983-ban így könyebb volt eladni.)
Figyelmes játékosnak azonnal feltűnik a DAY 1 (első nap) felirat, majd játék közben mindent elsöprően szembe tűnik, hogy a Nap nagyon lassan mozog a horizonton. Vagyis az IDŐ a 4. dimenzió! Több se kell fanatikus játékosoknak, nincs mese, túl kell élni a nappalt, mert akkor biztos történik valami! Valóban, az este következik folyamatos lövöldözéssel tarkítva (Hold nélkül), megállás nélkül irtva a madarakat. Persze elég egy lomhább mozdulat, egy eltévesztett lövés és azonnal kezdődik előről a nap, azaz kitartónak és végtelenül türelmesnek kell lenni.
"Miért is?" - hallani a kérdést.
Mert mivel az idő a 4. dimenzió, így a program készítői szerint 32 valós perc folyamatos lövöldözés kell a nappali időszak végéig...utána 32 újabb borzasztóan unalmas perc az éjszakában és ekkor ér véget az első nap. Nem kell azon meglepődni, ismerve az 1983-as éveket, hogy semmi nem történik az első nap végén, hanem lehet tovább lövöldözni.
Itt kapcsolódtam be a történetbe és itt lett érdekes. A játéknak 1983-hoz képest fantázia-indító bevezetője van, ami sokat sejtet, de semmit se nyújt. Mindig is bosszantott, hogy egy ilyen nehéz játék tényleg csak annyiból állna, hogy lőni kell és semmi esély a túlélésre vagy van vége is a játéknak?
A program visszafejtése választ adott, mégpedig IGEN, van vége a játéknak. A 7. napon megérkezik a kutatócsapat és megment minket, szerencsére nem csak a szokásos "YOU WIN." felirattal. Aki kíváncsi, a tipshop-ban megtalálja a segítő POKE-okat ahhoz, hogy lássa, amit ember még soha a programozókon kívül.
"Nana, ne mondjam már, hogy senki ..."
De bizony, mivel hiába az örökélet, egy fájdalmas programozási hiba miatt a napok számlálása a 6. napnál megáll, így a 7. nap elérhetetlen! Micsoda malőr, ó ti kegyetlen programozók!
A kötözködjünk rovat:
Ha ennyire egyértelmű a túlélési cél, akkor minek pontot számolni?
Ennyi lőszerrel háborút lehet nyerni ...
Vajon miért puska jelzi az életet? A madarak végülis puskát lopni jönnek, nem minket megenni?
és végül miért kellett ennyire teljesíthetetlennek csinálni a játékot? |
Tipp: Emulátorban nézni. Sérthetetlenség POKE és hátradőlve, az emulátort maximális sebességre kapcsolva várni a végét, ínyencek egy radírgumit ráhelyeznek a lövés gombra, amitől még a pontszámláló is pörögni fog, de nagyon kell figyelni, mert a 7. nap hamar eljön és lemaradunk a végéről. És nem elkeseredni, mert néha az 5. nap környékén lefagy, elszáll a játék :) |