Szoftver: Minden 7-re 1 játék - Worse Things Happen at Sea

4 csillagos Cikk értékelése: 4,75 (4 szavazatból)

(A képre kattintva ki is próbálhatod egy javascript emulátorban!)

Kiadás: Silversoft, 1984
Besorolás: gondolkodásra serkentő akció
Géptípus: ZX Spectrum 48K
Speccyalista Toplista: 235.
Eredeti ár: 5,95 GBP átszámítva akkori árfolyamon 379 Ft
(mai árszinthez viszonyítva 28 072 Ft lenne)

Hol vannak vajh' azok akik anno azt a rengeteg, jobbnál-jobb játékot kitalálták? A jelen ismertetőt nem is az inspirálta, hogy elmondjam hogy hogyan is kell vele játszani - a játékban van help, ami mindent elmagyaráz - hanem az, hogy próbáljátok ki, mert zseniális! A feladat: adva vagyon egységnyi teherhajó, melyen mint kibernetikus segédmunkás teljesítünk szolgálatot. A teknő minden ízében ereszt, ezért nem fogunk unatkozni abbéli feladatunk közben, hogy a víz felszínén tartsuk az öreg teknőt. A szerkezet vízzáró rekeszekre van osztva. Minden rekeszben találunk egy, azaz egy darab "tapaszt", amivel a feltörő buzgárokat folythatjuk le. De persze rekeszenként két-három buzgárral is meg kell küzdeni, tehát hordhatjuk össze őket a hajó négy szegletéből. Ha leküzdöttük a vízbetörést, akkor még ki is kell pumpálnunk a tengervizet, de a szivattyúrendszerhez nem minden helyiségben találjuk meg a működtető kart, azt is hordhatjuk össze a hajó különböző részeiből. Ráadásul mi még szegény, hátrányos helyzetű robotok vagyunk, egyszerre csak egy dolog lehet nálunk. Már ennyi feladat is bőven elég volna, de fél - robotikus - szemünket rajta kell tartani a helyes irányon és ha letérnénk róla, akkor mehetünk a hídra, hogy visszaállítsuk azt. Az öreg hajóhoz öreg motor párosul, amit időnként olajozni is kell, hogy ne melegedjen túl. Persze a motor a hajó átellenes végében van. További "könnyebbítés", hogy a betörő víz lassítja a hajót, leszívja a telepeinket - mehetünk vissza a hídra időnként újra feltöltődni -, roncsolja a rakományt, tehát igencsak igyekeznünk kell, hogy megfeleljünk a feladatnak! Zseniális, lebilincselő, pokoli nehéz! A grafika szerintem az akkori kor mércéjével elsőrangú, a fizika - a betörő víz számítása, megjelenítése és kezelése - pedig brilliáns!

Feladat: vízen tartani a vén teknőt.

Tipp: örökenergia POKE a robotunkhoz 33221,0

Értékelés:
Ötlet:
Grafika:
Hang:
Kezelhetőség:
Nehézség:
Időtállóság:

Publikálás a portálon: 2004-11-12 00:00:00
Visszalépés az előző oldalra