Szoftver: Minden 7-re 1 játék - Kokotoni Wilf | ||||||||||||||||
18 szavazatból)
( | ||||||||||||||||
(A képre kattintva ki is próbálhatod egy javascript emulátorban!) | ||||||||||||||||
| ||||||||||||||||
A Kokotoni Wilf az akkoriban szintén sikeres Jet Set Willy c. játékot próbálta felülmúlni. Véleményem szerint ez sikerült is a készítőknek, a történet, a grafika, a hangulat és a játszhatóság is jobb. Persze nem mondom ezt minden elfogultság nélkül. Ez a játék volt életem legelső játékprogramja. 1985-ben találkoztam vele, mikor egy barátom hívott át "Spektrumozni". Heteken át bűvöltük a programot, próbáltuk a különböző szinteket megoldani. Akkoriban nem volt semmilyen újság vagy könyv, amely segített volna egy örökélet kóddal, hogy egy rövid délután alatt végigvigyük. Ez volt a legelső találkozásom a Speccyvel is, de ez már egy másik történet... Az alapsztori a következő: több száz évvel ezelőtt, egy északi tartományban élt a Nagy Mágus, Ulrich, aki felfedezte, hogy létezett valaha egy Sárkány Amulett, melynek darabjai szétszóródtak az időben. Ulrich túl öreg volt ahhoz, hogy egymaga megszerezze a darabokat, ezért megidézte Kokotoni Wilfet, a rettenthetetlen bajnokot. Szárnyakat adott neki, és megbízta őt az Amulett darabjainak megtalálásával. Visszaküldte tehát az időben, több mint 1 millió évvel, ahol... Nos, itt kapcsolódunk be a történetbe. A játékban Wilfet irányítjuk, akivel össze kell gyűjtenünk az Amulett 63 darabját, 6 különböző időben: Kr.e. 1000000, 1066, 1467, 1784, 1984 és 2001. Egy-egy időzóna teljestítése után a Mágus elég erőt gyűjt ahhoz, hogy időkaput nyisson Wilf számára a következő korba. Az Amulett darabjait Dávid csillagok szimbolizálják. Az időkapu a csillagok megszerzése után, a villogó csillag megérintésekor nyílik. Az egyes időzónák képernyőkre vannak osztva, melyek egymáshoz kapcsolódnak, szabadon átjárhatók. Minden időzónának sajátos grafikai stílusa van, amely megpróbálja szimbolizálni az adott kort. Az első időzóna a dinók korába visz minket, őslények nehezítik a haladást. A készítők biztosan hanyagolták a történelemórákat, mert a dinoszauruszok kb. 65 millió évvel ezelőtt haltak ki. Bár ez nem von le semmit a játék értékéből. 1066 a Norman invázió éve. Ágyúgolyókkal és íjakkal támadnak ránk a vártoronyból. 1467 a sötét középkor. Szerzetesek rohangálnak mindenütt. Az első pályán mindjárt egy csontváz fogad minket. 1784 az Amerikai Függetlenségi háború vége. Egy hatalmas hajó árbócán találjuk magunkat. Talán épp egy távozó Britt hajón? 1984 a jelenbe repít minket, ahol repülőgépek, helikopterek nehezítik utunkat. Felismerhető az angliai Trafalgar tér, a Heathrow repülőtér. 2001 a jövő, űrhajók és holdjárók látványa fogad minket (ne felejtsük el, a játék 1984-ben készült!). Gyűjtési akciónkat különböző mozgó és mozdulatlan lények vagy tárgyak nehezítik, melyek érintése azonnali életvesztést okoz. Sokszor nem egyértelmű, hogy egy fix tárgy érintése halálos-e vagy sem. Mozgó ellenségeink kivétel nélkül valamilyen előre definiált pályán haladnak, ciklikusan, amely így könnyen kiismerhető. Ez persze nem jelenti feltétlenül azt, hogy könnyen leküzdhetők. Néhány pályán titkos átjárót helyeztek el a készítők, amely két helyszín közötti átjárást tesz lehetővé, az egyik, vagy mindkét irányban. A harmadik időzóna csak egy ilyen átjáróval oldható meg gyorsan, életvesztés nélkül... Hat élet áll rendelkezésre a játék befejezéséhez, ami elsőre talán soknak tűnhet, de biztosíthatok róla mindenkit, hogy még viszonylag sok gyakorlás után is nehéz ennyi élettel végigvinni a játékot. Mivel nincs mentési lehetőség, ezért a hatodik élet elvesztése után kezdhetjük elölről az egészet. Életet pótolni nem lehet, a csillagokon kívül más felvehető tárgy nincs a játékban. Ha megtaláltuk az utolsó csillagot is, véget ér küldetésünk. Megcsodálhatjuk a befejezést: mindössze egy mondat áll a képernyőn, amelyben gratulálnak nekünk, és megtudhatjuk, hogy miért kellett összegyűjtenünk az Amulett darabjait. Az Elite egy versenyt indított: az első 100 játékos, aki végigjátsza a játékot és ismeri a bejefezést, ajándékot kap. Ez a kevésbé nagysikerű The Fall Guy c. játékprogram volt, amelyet a hasonló című film után készítettek. Főhősünk irányítása nagyon egyszerű: 5,6,q,z - balra 7,8,w,x - jobbra 1,0 - repülés A repülés gomb megér egy rövid magyarázatot. Ha nyomva tartjuk, Wilf felfelé száll, ha elengedjük, akkor lefelé. Több olyan trükkös helyszín is található, ahol ügyesen kell átlebegni a halálos akadályok között. | ||||||||||||||||
Térkép: Ezen a linken egy térkép található a játékhoz. | ||||||||||||||||
Tipp: Néhány cheat kód: POKE 42214,n - ahol n az életek száma. POKE 43742,0 - örökélet. POKE 42177,2 - néhány ellenség (nem az összes!) ártalmatlanná válik (piros színűek lesznek). POKE 28929,8: POKE 28934,8: POKE 28939,8 - sérthetetlenség. És végül egy érdekes csalás: a kezdőképernyőn a 2,3-as gombokkal rendre a 2,3-as pályán kezdhetünk. Ez úgy került a játékba, hogy a Crash magazin tesztelői javasoltak egy olyan megoldást, amivel egy szint teljesítésekor, a játék egy kóddal a már teljesített szintek után folytatható lenne. Valamiért a készítők az ötletből csak ennyit valósítottak meg. | ||||||||||||||||
Értékelés: | ||||||||||||||||
| ||||||||||||||||
| ||||||||||||||||
| ||||||||||||||||
Publikálás a portálon: 2005-10-16 00:00:00 | ||||||||||||||||