Szoftver: Minden 7-re 1 játék - Splitting Images | ||||||||||||||||
18 szavazatból)
( | ||||||||||||||||
(A képre kattintva ki is próbálhatod egy javascript emulátorban!) | ||||||||||||||||
| ||||||||||||||||
A Splitting Images egy puzzle-játék, ahol 10 különböző pályán kell kirakni közéleti személyiségek 20 darabból álló képét. Ezek többnyire ismert alakok, de akad közöttük négy képen öt személy (a 8. pályán ketten vannak), akiket nem sikerült azonosítanom. A játék kezdetén kiválaszthatjuk az irányítást, ezután kis szövegben sok szerencsét kíván. A játék 5x5 részre osztott pályán zajlik. A bal felső sarokból érkeznek tűzgomb nyomására a képelemek, a maradék 24 négyzeten rendezhetjük a beérkező darabokat. A játék végén a felső sor üres lesz, az alatta lévő 5x4 négyzeten kell kialakulni a képnek. Az iránybillentyűkkel egy négyzet méretű (szívesen írnék kockát, pedig az térelem, de hát használjuk a kockáspapír szót is, mert sokkal jobban hangzik, mint a négyzethálós) kurzort mozgathatunk Azért is kockát fogok írni. Ha egy képelemre állunk a tűzgomb és az iránybillentyű egyidejű megnyomásával eldobjuk azt. Ilyen módon történik a rendezés. A pálya falán alul-felül és baloldalon középen lévő nyílások rendszeresen kinyilnak-zárulnak. Amikor nyitva vannak, akkor lehet kidobni nem kívánt elemeket. A falon repedések látszanak, amelyek eltünnek-megjelennek. Ha olyankor dobunk hozzájuk valamit, amikor aktívak, akkor visszapattan róluk a képelem. Ezek repedések a játék előrehaladtával egyre aktívabbak, rövid időre tünnek és és sokáig maradnak, sőt lesznek állandóak is, amik el se tünnek. Főleg az utolsó pályán nehezítik meg a játékot, mert csak a bal felső sarkától lehet felépíteni a képet. Itt a kidobó lyukak is állandóan nyitva vannak, és az egész pályát újra lehet kezdeni, ha a jobb-középen lévő repedésnek hajított elem visszapattanva kilöki a bal oldali lyuk elé végleges helyére rakott képkockát. A negyedik pályától lökdösik is egymást az elemek, tehát ha üres kocka van egy meglökött elem mögött, akkor az az üres helyre ugrik. Két elemet már nem tud ellökni az érkező elem. Nem csak képelemek érkezhetnek a játékba, hanem egyéb tárgyak is. Ezek legtöbbje jóindulatú, de vannak ártalmasak is. A beérkező bomba 5 másodperc múlva felrobban, ha addig nem sikerül kidobni vagy vízcsappal hatástalanítani. A vízcsaphoz lökés jobb megoldás, mert 5000 pont bónuszt is jelent, amely pontok az adott kép kirakása után hozzáadódnak addigi pontszámunkhoz, és az egyre fogyó időnk megmaradt része is pontszámmá konvertálódik az adott kép összerakásakor. Kártékony elem még az üzemanyag-gyufa (FUEL-MATCH) páros, amelyek egymáshoz ütve robbanást és egy élet elvesztését okozzák. A többi elem párt alkot, amelyek összeütése bónusz pontokat jelent. A nem összetartozók találkozása nem okoz bajt, csak mindkettő elvész a további felhasználásra. Ha képelemet dobunk ki, akár véletlenül, akár készakarva, mert túl korán jött, akkor az összes képelem beérkezése után újra megjelenik. A játék előrehaladtával természetesen egyre később kerülnek elő az elején szükséges képelemek. általában lentről felfelé haladva kell a képeket kirakni. A kivétel az utolsó pálya, amit balról jobbra kell. Akad olyan tárgy is, amelynek több párja is lehet, pl. a munkáspártot (LABOUR) a TORY párttal és az ökölbeszorított kézzelis össze lehet ütni. Vannak érdekes párosítások, a DENNIS név egy italosüveg és töltött pohár képével alkot párost, a megfejtés talán a korabeli angol bulvárban rejtőzik. A negyedik pályán, ahol Sir Clive-t kell kirakni, a C5-ikont egy aggyal kell párosítani 3500 pontért. A pisztoly (nem tévesztendő össze a revolverrel, melynek párja a sas) tölténnyel történő találkozása megduplázza addigi bónuszunkat. Van olyan pálya, ahol ez kétszer is lehetséges, ami már négyszerezést jelent. Természetesen lehetőleg a játék végefelé érdemes ezt megtenni, mert a később szerzett pontok nem sokszorozódnak. Addig viszont ezek a pályán lévő elemek nehezítik a játékunkat, mert útban vannak. Ezeket nem szabad kidobni, ha sok pontot akarunk elérni, mert ezeket nem kapjuk vissza a képekhez hasonlóan. Ha két sárga-kék ötszöget ütünk össze, bónusz időt kapunk. Néha megoldhatatlan helyzetbe hoz minket a program. Ha kezdéskor, amikor még nem helyeztünk el két elemet a jobb felső sarokban, hogy lyukhoz érkezzen a beérkező, bomba jön, még kivédhető, ha a gyorsan behozott új elemet balra dobjuk, annak lökjük a bombát és gyorsan kidobjuk. Ez neccesen még belefér öt másodpercbe, amennyi idő rendelkezésre áll a bomba robbanásáig. Ha két bomba jön kezdésre egymás után, az matthelyzet, a másodikat ki lehet dobni, az elsőre nincs idő. A tizedik pálya után mindenképp vége lesz a játéknak. Hát, sok sikert! | ||||||||||||||||
Térkép: Ezen a linken egy térkép található a játékhoz. | ||||||||||||||||
Tipp: Általam eddig kiderített találkozások: vízcsap + bomba = 5000 pont (és a bomba hatástalanítása) két sárga ötszög = bónusz idő üzemanyag + gyufa = robbanás, életvesztés pisztoly + töltény = bónusz duplázása orosz zászló + amerikai-zászló = 1500 nyomógomb + bombafelhő = 1000 Dennis + ital = 2000 Tory + Labour = 2500 Labour + ököl = 3000 C5 + agy = 3500 dollár + font = 4000 revolver + sas = 4500 hajszárító + fül = 5000 nyúl + gyürű = 5500 gitár + száj = 6000 pénzköteg + nyaklánc = 6500 Van még jégkrém, csésze, kalapács, amelyek rendeltetésére nem sikerült rájönni. 100000 pont elérésekor ad egy plusz életet. | ||||||||||||||||
Értékelés: | ||||||||||||||||
| ||||||||||||||||
| ||||||||||||||||
Publikálás a portálon: 2010-12-08 11:31:39 | ||||||||||||||||