Szoftver - Játszóház: ZX81 "Híres" klasszikusok | |||||||||
10 szavazatból)
( | |||||||||
Ejtsünk szót Julian Chappell (SoftwareFarm) pszeudó nagyfelbontású játékairól esik szó, melyek egy 16K-ra bővített ZX81 gépen extra hardver illesztő nélkül képesek erre a mutatványra. Julian játékai mindenképp impresszívek, miközben a sebességre sem lehet panaszunk. Ne felejtsünk el rápillantani az évszámokra sem.
Forty niner (1982 - software farm) Forty Niner minden bizonnyal egy olyan program, amely megmutatja, hogy a ZX81 mire is képes valójában. A játék az 1849-es nagy amerikai aranyláz idején játszódik. Hősünknek igyekeznie kell a nyugati partra, hogy megcsinálhasssa a szerencséjét. Annyi aranyat kell gyűjtenie, amennyit csak tud, elkerülve a bányában leselkedő veszélyeket. Az első szörny egy Gremlin - egy nagyon cuki ?száj lábakon? -, ami a hulladékot elfogyasztva próbálja elérni a bánya bejáratát, ha ez megtörténik nincs menekvés. Ezután szembe kell néznie az óriás patkányokkal, amelyek farkukkal csapkodva vadásznak rá. Bányászunknak azért akad szövetségese is kígyók alakjában, amiket ha kiszabadít a fogságból, akkor végeznek a patkányokkal. Az irányítást definiálhatjuk. (Kiss László, Lacika) Rocket man (1984 - software farm) Ötletes, szórakoztató játék, ami már a "nagy" Spectrum, ügyességi játékokra hasonlít egy "kicsit". Egy emberkével kell összegyűjteni a képernyő bal oldalán található 5 gyémántot. A probléma csak az, hogy mi a bal oldalon vagyunk, és nem tudunk úszni. Tekintettel arra, hogy alattunk víz hömpölyög, valami megoldást kell találnunk, ez pedig egy hátra szerelhető rakétahajtómű! Össze kell gyűjtenünk a képernyőn véletlenszerűen megjelenő üzemanyagkannákat. Rögtön az első kanna felvétele után megjelenik a rakéta-hajtómű is, de még ne vegyük fel, mert több üzemanyagra lesz szükségünk! A képernyő alatt jobb oldalon egy üzemanyagszintmérőt láthatunk, érdemes addig gyűjteni a kannákat, amíg teljesen fel nem tankolunk. Ekkor már mehetünk a rakétát felvenni, amivel átrepülhetünk a gyémántokhoz (A tűz gombot nyomva kell tartani!). Vigyázzunk, mert repülés közben az üzemanyag gyorsan fogy! A legfőbb nehézséget az okozza, hogy mindeközben egy gonosz buborék kerget minket, ami alig várja, hogy elkapjon és lehúzzon a vízbe. Őt mindenképpen kerüljük el! Minél gyorsabban teljesítjük a feladatot, annál több jutalompontot kapunk. Irányítás: Q - fel, Z - le, B - balra, M - jobbra, A - tűz (ugrás, hajtómű működtetése). Szerencsére a billentyűzetet tetszésünk szerint definiálgatjul. (Balee) | |||||||||
Publikálás a portálon: 2022-04-24 21:28:55 |