Szoftverfejlesztők: Electronic Arts | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16 szavazatból)
( | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A cég
Az Electronic Arts-ot Trip Hawkins alapította 1982 nyarán, akkor még Amazin' Software néven 200.000 USD-vel, miután megvált korábbi munkahelyétől, az Apple Computertől. A kezdő csapat jórészt ex-Apple alkalmazottakból állt, de volt aki az Ataritól, az Ogilvytől, illetve jópáran még a Xerox PARC-tól is jöttek.
Az induláskor kitalált névvel jópáran nem békültek ki, felmerült hát a SoftArt név, mely hivatott volt jelenteni, hogy a cég által fejlesztett szoftver egy új művészeti ág. Ehhez a névhez viszont a VisiCalc-ot fejlesztő Sofware Arts cég nem járult hozzá a nevükhöz való nagyon nagy hasonlóság miatt. Ekkor jött az ötlet, hogy legyen Electronic Artist a United Artist névnek adózva ezzel, de ez filozófiai vitába torkolt amiatt, hogy maga a cég alkalmazottai nem tartották magukat művészeknek, viszont a programozókat annál inkább, így végül az Electronic Arts elnevezésnél maradtak. A számunkra érdekes időszakban az EA klasszikus logója a Derékszög/Kör/Háromszög egyesített forma, mely az alapvető "grafikai abc"-t jelenti. A kép raszteresítve van, ezzel utalva a technológiára is. A fenti a "programozó egy művész" elgondoláshoz jellemzően tartották magukat, úgy bántak a fejlesztőkkel, mint a sztárokkal, ami a kor bánásmódjától erősen elütött, abban az iparban, mely a fejlesztőket leginkább gyári munkásokként kezelte. A programozók nevét feltüntették a programban, a képüket a borítón és emellett még a bevételből is busás hányadot kaptak, ami vonzotta hozzájuk a jobbnál jobb fejlesztőket. Az EA hozzáállása persze azóta már kicsit megváltozott, számos más nagynevű fejlesztő céget megvásárolt (Origin - Ultima sorozat; Maxis Sim City, Sims; stb.) és ezeket vagy bekebelezte, vagy idővel felszámolta. Ezért az EA-t néha kritizálják, mert olyan mint a Microsoft, csak a játékiparban. Általában 4 játékot említnek meg az EA-tól, mint mérföldkövet, az egyik a Worms, ami ugye minden telefonban benne volt a tenyérgépek időszaka előtt, a M.U.L.E., ami egy körökre osztott stratégiai játék volt, kereskedelmi ármozgás szimulációval (ha valamiből kevés volt, drágább lett), a Pinball Construction Set, ami az első olyan program volt amihez nem kellett óriás doksi, hanem GUI-n keresztül lehetett összerakni a játékot, így már egy 8 éves gyerek is képes volt használni, na és persze nem utolsó sorban az Archon, melyre már a Spectrumosok szeme is felcsillan. A játékaik Játékaik a korai időszakban Atari 800-ra és Apple II-re készültek, de később Spectrumra is áthoztak jó párat, bár néha nem az eredeti név alatt és az Ariolasoftnak licenszelve, azaz ők adták ki.
A WOS 17 játékot ismer, ami kapcsolódik az EA névhez, tehát ők adták ki, vagy tervezték hogy kiadják, és reklámozták emiatt, vagy csupán licenszelték valakinek.
Érdekes megfigyelni, hogy a kezdeti játékokat az Ariolasoft-nak licenszelték, majd később maguk készítették a játékaikat. Van 4 ki nem adott játékuk is, amelyek egy részét késznek vélnek, de van amelyekről semmit nem tudni. Érdekes például, hogy az Apollo 18 esetében a Commdore 64 verziót ismerők szerint sok nyoma van annak, hogy ez Spectrumról lett konvertálva, míg az eredeti sehol sem lelhető fel.
források: | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Publikálás a portálon: 2010-05-17 14:09:44 |